Podívejte se na dvanáctý díl našeho seriálu Novinky ze Santinky, který vychází každý měsíc a dozvíte se více o fungování naší ScioŠkoly.🏫
V tomto díle se mimo jiné podíváme na náš Den jinak a na ScioPles, který pořádala kolej Trháh.👨👩👧👦👗
Vítáme vás u dalšího dílu Novinek ze Santinky.
Co jsme zažili? Nejdřív jsme si rozdali vysvědčení, i prvňáčci dostali slovní hodnocení. A potom?
Potom jsme 1.2. měli den jinak. A tady o něm máte krátkou reportáž. (Kompletní reportáž můžete vidět ve videu)
Oliver: Dnes 1.2. v naší Dejvické ScioŠkole jsme měli den jinak. Co to znamená? Znamená to, že nás místo klasických průvodců učili rodiče. Rodiče si připravili různé aktivity, na které pak děti chodily.
Oliver: Dobrý den, co tady vedete za aktivitu?
Rodič 1: Tady děláme programování, takže ze začátku jsme si trochu povídali, co si pod tím kdo představuje, co to řeší za problémy a jak to funguje. A teďka už máme praktickou část, ve které si studenti zkouší nějaké malinké úkoly, které jsme jim zadali, jako například, že mají naprogramovat průchod bludištěm, takovou jednoduchou hru. Ale někteří tady zkouší nějaké jiné věci, právě třeba v Pythonu, to je programovací jazyk, ve kterém se programují třeba weby nebo nějaké další algoritmy. A jde to skvěle, studenti jsou úplně parádní, všechny to baví. Posledně v tom předchozím bloku jsme je od toho nemohli odtrhnout, takže z toho mám radost a myslím, že se jim to docela daří.
Rodič 2: Ahoj, já jsem Petra a mám tady workshop na šití. Dneska už jedeme druhý blok, takže jsme si to trochu natrénovali na tom předchozím. Měla jsem tady skvělou asistentku a i nyní tu mám skvělou asistentku. Šijeme takové pytlíčky. Je to jednoduché, je tam jenom pár švů. Navleče se tam provázek. Jsou velmi šikovní, mám tady úplné začátečnice, ale jsou tady i pokročilí, jsou tak samostatnější, ale i začátečníkům to jde velmi dobře a pomáhají si i navzájem, je to moc fajn.
Rodič 3: My tady dneska máme korálkování pro začátečníky. Teď si někdo vyrábí něco, co si sám vymyslel a ti, co nevěděli, tak vyrábí korálkový náhrdelník. Ze začátku je to trošku náročnější, protože ty korálky některé jsou malé, ale většina z nich to nakonec zvládne.
Děti z druhého trojročí vydali už čtvrté číslo školního časopisu Umpalumpa, aneb časopis plný her, informací a rozhovorů.
Potom jsme zažili konference, které mělo zvlášť každé trojročí.
No a vykopli jsme zároveň další kolo nových projektů a ve třetím trojročí mají zajímavou podobu, protože jsou součástí přípravy na přijímací zkoušky, takže jsou zaměřeny na odolnost vůči stresu, na prezentační dovednosti, potom dále na to, jak si poradit s úzkostí a depresí, jak relaxovat dobře a jak si správně dávat zpětnou vazbu.
Potom přípravka má projekt Laskavost, ve kterém dělají dobré skutky a za to dostávají takové háčky a dělají z toho náhrdelník.
No a první třída konečně začala propouštět své děti do projektů s druhou a třetí třídou.
Potom jsme měli jarňáky.
A Olivere, zalyžoval sis?
Ne, já byl u moře.
No, tak to je taky možnost.
No a potom taky jsme byli na zimním adapťáku, teda konkrétně sedmá a osmá třída. A deváťáci měli přípravný svatý týden, kde zažívali intenzivní přípravu na přijímací zkoušky.
Potom nám kolej Trhák připravila krásný ples a tady o něm máte krátkou reportáž. (Kompletní reportáž můžete vidět ve videu)
Moderátor: Vítejte na ScioPlese, který se pomalu a jistě blíží ke konci. Dneska jsme měli pestrý program. Nejprve jsme losovali tombolu a dražili obrazy, které vyráběli děti ze ScioŠkoly. Poté se vybíral Král a Královna Plesu z každého trojročí a nakonec jsme měli módní přehlídku outfitů, na kterých se podílely děti z druhého trojročí na odpoledce.
To je z letošních únorových Novinek ze Santinky všechno. Přejeme vám krásné dny. Na shledanou.
Johana Codlová a Oliver Klett
Přepsal a natočil: Matyáš Suchý 8. třída